Maksudnya : Wahai Tuhan kami! Kami telah beriman, maka ampunilah bagi kami dan kasihanilah akan kami dan sesungguhnya Engkau sebaik-baik orang yang pengasih.

Sunday, June 16, 2013

ABAH

abah
tika aku masih kecil..aku sentiasa menantikan kepulanganmu
kerna tika itu abah jauh di selatan mencari rezeki
walau masa tu dapat jumpa abah 2/3 kali setahun
kami adik beradik tetap dekat dengan abah
mungkin kerinduan mendekatkan kami

abah
tika abah pulang untuk sentiasa terus bersama kami
3 tahun yang lalu
aku orang yang paling gembira
kerna abah akan sentiasa dekat dengan kami adik beradik
syukur alhamdulillah..adik-adik tidak merasa seperti mana
yang aku rasa aku kecil..berjauhan dengan abah

abah
tika sahabat-sahabatku datang kerumah
abah diam..tak kata apa-apa
tapi dalam diam abah tanya 'ma, tu sapo?'
masa itu ma pasti jawab 'tu saing2 along..dah macam anak angkat ma dah'
aku tahu jauh disudut hati abah..abah ingin kenal mereka lebih dekat

abah
tika aku jatuh..abah sentiasa ada menemaniku
aku gembira tiap-tiap pagi bila abah tak bekerja
abah akan masuk bilik aku dan adik
mengacau kami tidur..mncium dan menggeletek aku dan adik

abah
kalau dulu aku segan bila abah mencium pipiku
saat menghantar aku ketempat belajar
sekarang aku bangga
kerna aku punya abah sepertimu

abah
k.long doakan abah sentiasa sihat
dimurahkan rezeki
dan sentiasa dibawah rahmat Allah selalu
semoga abah dekat dengan kami selalu
terima kasih sentiasa ada untuk k.long dan adik-adik
k.long saye abah..!


SELAMAT HARI BAPA..ABAH

No comments:

Post a Comment