Maksudnya : Wahai Tuhan kami! Kami telah beriman, maka ampunilah bagi kami dan kasihanilah akan kami dan sesungguhnya Engkau sebaik-baik orang yang pengasih.

Tuesday, September 27, 2011

KUATKAN AKU YA ALLAH

ya Allah
semenjak dua menjak ni
aku rasa macam penat sangat
macam-macam perkara nak kena handle
nak rehat pun waktu malam je
tapi,
alhamdulillah solat tak pernah ketinggalan
Allah masih sayangkan aku
walau sesibuk mana pun
tetap ada masa menghadap yang Maha Esa


ya Allah
disebabkan kesibukan itu
masa belajarku juga sanggup aku tangguhkan
resah apabila memikirkan perkara itu
sedangkan cuma tinggal beberapa bulan
sahaja lagi untuk habis sem ni
walaupun pada hakikatnya xsampai sebulan
sem baru bermula
sungguh cepat masa berlalu
sejam terasa seperti sesaat, sehari terasa seperti seminit
seminggu terasa seperti sejam, sebulan terasa seperti seminggu
dunia akhir zaman..


ya Allah
sungguh kurasa baru semalam menjejakkan
kaki ke alam universiti
namun hari ini sudah melangkah ketahun dua
alhamdulillah..syukur pada-Mu ya Allah
telah mengurniakan rezeki ini terhadapku
semoga Engkau menguatkan diriku agar lebih kuat
menghadapi hari-hari mendatang
hanya pada-Mu aku memohon
amin....

1 comment:

  1. allah ta an menguju hambanya andai die ta mamapu untk diuji.


    XD

    ReplyDelete